Dacia a devenit cel mai de succes brand din Europa în ceea ce privește vânzările. Brandul românesc este cel mai bun exemplu pentru „atacul” mașinilor low-cost, destinate piețelor emergente, pe segmentele de piață din statele dezvoltate, scrie publicația economică Financial Times.
FT notează că industria auto își redefinește modelul de business. Tendința de a introduce modele de succes de pe piețele vestice pe piețele emergente s-a inversat, numeroși producători auto constatând că mașinile ieftine, mici și versatile destinate economiilor în curs de dezvoltare au același succes și la șoferii din statele vestice.
La nivel european, producătorii fac eforturi pentru a reduce costurile de dezvoltare care pot ajunge până la un miliard de dolari pe model. Producția este simplificată, companiile orientându-se către reducerea numărului de platforme din uzine și uniformizarea ofertelor de model la nivel global.
Vânzările de autoturisme ieftine reprezintă 18% din totalul livrărilor de mașini de la nivel european, în creștere față de 13% în 2002.
Jurnaliștii britanici amintesc și câteva componente ale strategiei Dacia de reducere a costurilor. Compania a limitat opțiunilor de culori la cinci nuanțe, folosește aceleași mânere pentru mai multe modele, iar unghiul la care este înclinat parbrizul este mai ascuțit, ceea ce reduce costurile de producție și instalare.
Prin urmare, prețul unui SUV Duster este de circa 9.000 de lire în Marea Britanie, cu 4.000 de lire mai puțin decât modelul oferit de competiție.
Rezultatele bune ale Renault se datorează popularității bradului Dacia, notează sursa. În prima jumătate a anului, vânzările mărcii românești au reprezentat 24% din vânzările totale al producătorului francez. În absența modelelor din gama Dacia, compania ar fi înregistrat o scădere a vânzărilor de 10%, reiese din calculele jurnaliștilor britanici.